ՀԱՅ ԻՆՏԵՐՆԵՏ ԸՆԿԵՐԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍՆԱԿԻՑՆԵՐԻ ՀԱՅՏԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ
Շուրջ մեկ հարյուրամյակ հայ ժողովրդի դուստրերի և որդոց քանի սերունդներ աշխարհի բոլոր ծեգերում անհավատալի ճիգեր են գործադրում հասնելու համար մեր ժողովրդի հանդեպ Թուրքական պետության կողմից իրականացված հրեշավոր հանցագործության դատապարտմանը և արդարության վերականգնմանը՝ Հայոց Մեծ Եղերնին միջազգային ճանաչում տալու և համաշխարհային հանրության կողմից հավուր պավշաճի դատապարտման արժանացնելու, ինչպես նաև Ղարսի անօրինական պայմանագիրը միջազգայնորեն անվավեր ճանաչելու և ապօրինի զավթված հայկական տարածքները վերադարձնելու ուղղությամբ:
Այդ տևական համազգային պայքարը իր մեջ ներ է առնում հայ նվիրյալների զրկանքների ու կյանքի գնով գրված բազում հերոսական էջեր: Օրինակները բազում են: Հիշենք թեկուզև դրանցից երկուսը. անցած դարի սկզբին Բեռլինոմ թուրք դահիճ Թալեաթին շան-սատակ արած Սողոմոն Թեհլերյանին և մեր ժամանակների տեղագիր-գնդապետ Գուրգեն Նալբանդյանին, որը 1973 թվականին, Անկարայում, ի նշան բողոքի ցուցադրաբար լքեց նիստերի դահլիճը՝ հրաժարվելով Հայկական ԽԸՀ անունից ստորագրել սովետ-թուրքական սահմանի անքակտելիության մասին պայմանագիրը, հայտարարելով, որ աշխարհում ոչ մի հայ երբեք չի համաձայնի ստորագրել նման փաստաթուղթ ու չի համակերպվի նման անարդարության վավերացման հետ ու որ ինքը չունի համայն հայ ժողովրդի լիազորությունը դա անելու: Ուշադրություն դարձրեք. Հայկական ԽԸՀ-ի կողմից նա լիազորված էր: Բայց և այնպես, անտեսելով միաժամանակ անմիջական ղեկավարության կողմից ցուցաբերված աննախադեպ ճնշումը, նա հստակ գիտակցում էր համայն հայության ճակատագրի հանդեպ իր պատասխանատվության չափը և գիտակցաբար գերադասեց խաչ քաշել սեփական ճակատագրի վրա, քան՝ դավել ազգային հույսերին:
Դա մեզ տալիս է անելու այն պարզ հետևությունը, որ Եղերնի միջազգային ճանաչումը և Ղարսի պայմանագիրը անվավեր համարելը՝ համահայկական կողմնորոշիչներ են և ոչ ոքի իրավունք վերապահված չէ չունենալով համազգային լիազորություններ վերոհիշյալ հարցերի առնչությամբ համաձայնագրեր ստորագրել:
Թվում էր, թե մեզ հետ կատարվածի հետևանքում, մեր ժողովրդի անունից բնական և տրամաբանական է Եղերնի ճանաչումն իրենից բխող բոլոր հետևանքներով և բռնի տիրացած հողերի վերադարձը դնել որպես կոշտ նախապայման՝ Թուրքիայի հետ հարաբերվելու գործընթացի ճանապարհին: Սակայն, անկախության հռչակման հենց արշալույսին Հայաստանի իշխանությունները ավետեցին առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու իրենց պատրաստակամությունը: Նման տեսակետը վկայում էր տվյալ պահին միջպետական հարաբերությունների հաստատման ուղղությամբ բարի կամքի դրսեվորման փաստը և միաժամանակ չէր բացառում հայկական տեսակետի քննարկման հնարավորությունը հետագայում: Տվյալ մոտեցումը հետագայում որդեգրեցին իշխանության պաշտոնում իրար փոխարինած բոլոր ուժերը: Այսօրվա իշխանությունները ևս հռչակում են այդ տեսակետը:
Սույնից հետևում է, որ Թուրքիայի հետ առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու սկզբունքը համարվում է Հայոց իշխանությունների պետական, պաշտոնական տեսակետը և մեր միլիոնվոր զոհերի ու խլված տարածքների հանդեպ ցավի հարթությունից դիտվում է որպես զգալի զիջողականության պատրաստակամություն հայկական պետականության կողմից՝ հանուն հարևան երկրի հետ փոխհարաբերությունների հաստատման:
Դա առնչվում է սոսկ միջպետական հարաբերություններին և չի կարող իր մեջ ներ առնել գործող հայկական իշխանությունների իրավասությունը գերիշխող համազգային բնույթի հարցերի քննարկում:
Արդեն իսկ հրապարակված հայ-թուրքական Արձանագրությունների նախագիծը միանշանակ վկայում են այնպիսի կետերի առկայության փաստը, ըստ որոնց՝ Հայաստանը պետք է կատարի Թուրքիայի կողմից առաջ քաշված նախապայմանները, անվերապահորեն ճանաչելով Ղարսի պայմանագիրը և իրավասության համաձայնություն տալով այն տեսակետներին, ըստ որոնց կասկածի տակ է դրվում Մեծ Եղերնի իրական փաստը:
Զուգահեռաբար՝ իշխանության պաշտոնական ներկայացուցիչները շարունակում են պնդել, իբր, դիվանագիտական հարաբերությունները առանց որևէ նախապայմանի են հաստատվելու:
Այստեղից՝ հետևություն.
ա) Հայաստանի իշխանությունները խախտել են իրենց իրավասության շրջանակները և ներ են խուժել համահայկական հարցերին առնչվող ոլորտ, որոնց լուծումը վեր է սոսկ Հայաստանի Հանրապետության պաշտոնական իշխանությունների բարոյական լիազորություններից:
բ) Հայաստանի իշխանությունների ներկայիս գործողությունները հակասում է իրենց իսկ կողմից պաշտոնապես հռչակած առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու սկզբունքին և միաժամանակ խորապես հակասում է Սահմանադրությանը և Հայաստանի Հանրապետության մի շարք այլ Օրենքների:
գ) Հայաստանի իշխանությունները ծայր անհարգալից են վերաբերվում հայ ժողովրդին, տալով նրան թյուր պատկերացում՝ շարունակելով ստել՝ վկայակոչելով իբր առանց նախապայմանի դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու իրենց հետևողականության առկայությունը:
Հաշվի առնելով հայ ժողովրդի համար բախտորոշ արդի իրադաձությունների պատմական կարևորությունը՝ մենք մեր պարտքն ենք համարում հրապարակավ ասելու. ՈՉ թուրքական նախապայմանների իրականացմանը:
Միաժամանակ մենք արտահայտում ենք մեր վստահության բացակայությունը այն անձանց հանդեպ, ովքեր ձգտում են իրենց որոշումները իրագործել հասարակությանը խաբելու ճանապարհով:
Ո՜չ թուրքական նախապայմանների իրականացմանը կոչված Արձանագրություններին:
Համազգային կարևորություն ունեցող հարցերը չե՜ն կարող որոշում գտնել առանց համահայկական որոշման:
Պահանջում ենք Հայաստան-Սփյուրք չորրորդ համագումարի արտահերթ հրավիրում:
Մենք դիմում ենք հայ ինտերնետ ընկերակցությանն անդամակցող բոլորին, կոչ անելով շտապ քննարկել տվյալ Դիմումը և համաձայնության դեպքում ստորագրել, միաժամանակ տեղյակ պահելով մեզ այդ մասին, հետագա քայլերի դիմելու համար:
Խնդրում ենք սույն Դիմումը տարածել ձեզ հայտնի հայկական կազմակերպությունների հասցեներով:
Ռուսիո հայերի Միության ֆորումի մասնակիցներ.
Շուրջ մեկ հարյուրամյակ հայ ժողովրդի դուստրերի և որդոց քանի սերունդներ աշխարհի բոլոր ծեգերում անհավատալի ճիգեր են գործադրում հասնելու համար մեր ժողովրդի հանդեպ Թուրքական պետության կողմից իրականացված հրեշավոր հանցագործության դատապարտմանը և արդարության վերականգնմանը՝ Հայոց Մեծ Եղերնին միջազգային ճանաչում տալու և համաշխարհային հանրության կողմից հավուր պավշաճի դատապարտման արժանացնելու, ինչպես նաև Ղարսի անօրինական պայմանագիրը միջազգայնորեն անվավեր ճանաչելու և ապօրինի զավթված հայկական տարածքները վերադարձնելու ուղղությամբ:
Այդ տևական համազգային պայքարը իր մեջ ներ է առնում հայ նվիրյալների զրկանքների ու կյանքի գնով գրված բազում հերոսական էջեր: Օրինակները բազում են: Հիշենք թեկուզև դրանցից երկուսը. անցած դարի սկզբին Բեռլինոմ թուրք դահիճ Թալեաթին շան-սատակ արած Սողոմոն Թեհլերյանին և մեր ժամանակների տեղագիր-գնդապետ Գուրգեն Նալբանդյանին, որը 1973 թվականին, Անկարայում, ի նշան բողոքի ցուցադրաբար լքեց նիստերի դահլիճը՝ հրաժարվելով Հայկական ԽԸՀ անունից ստորագրել սովետ-թուրքական սահմանի անքակտելիության մասին պայմանագիրը, հայտարարելով, որ աշխարհում ոչ մի հայ երբեք չի համաձայնի ստորագրել նման փաստաթուղթ ու չի համակերպվի նման անարդարության վավերացման հետ ու որ ինքը չունի համայն հայ ժողովրդի լիազորությունը դա անելու: Ուշադրություն դարձրեք. Հայկական ԽԸՀ-ի կողմից նա լիազորված էր: Բայց և այնպես, անտեսելով միաժամանակ անմիջական ղեկավարության կողմից ցուցաբերված աննախադեպ ճնշումը, նա հստակ գիտակցում էր համայն հայության ճակատագրի հանդեպ իր պատասխանատվության չափը և գիտակցաբար գերադասեց խաչ քաշել սեփական ճակատագրի վրա, քան՝ դավել ազգային հույսերին:
Դա մեզ տալիս է անելու այն պարզ հետևությունը, որ Եղերնի միջազգային ճանաչումը և Ղարսի պայմանագիրը անվավեր համարելը՝ համահայկական կողմնորոշիչներ են և ոչ ոքի իրավունք վերապահված չէ չունենալով համազգային լիազորություններ վերոհիշյալ հարցերի առնչությամբ համաձայնագրեր ստորագրել:
Թվում էր, թե մեզ հետ կատարվածի հետևանքում, մեր ժողովրդի անունից բնական և տրամաբանական է Եղերնի ճանաչումն իրենից բխող բոլոր հետևանքներով և բռնի տիրացած հողերի վերադարձը դնել որպես կոշտ նախապայման՝ Թուրքիայի հետ հարաբերվելու գործընթացի ճանապարհին: Սակայն, անկախության հռչակման հենց արշալույսին Հայաստանի իշխանությունները ավետեցին առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու իրենց պատրաստակամությունը: Նման տեսակետը վկայում էր տվյալ պահին միջպետական հարաբերությունների հաստատման ուղղությամբ բարի կամքի դրսեվորման փաստը և միաժամանակ չէր բացառում հայկական տեսակետի քննարկման հնարավորությունը հետագայում: Տվյալ մոտեցումը հետագայում որդեգրեցին իշխանության պաշտոնում իրար փոխարինած բոլոր ուժերը: Այսօրվա իշխանությունները ևս հռչակում են այդ տեսակետը:
Սույնից հետևում է, որ Թուրքիայի հետ առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու սկզբունքը համարվում է Հայոց իշխանությունների պետական, պաշտոնական տեսակետը և մեր միլիոնվոր զոհերի ու խլված տարածքների հանդեպ ցավի հարթությունից դիտվում է որպես զգալի զիջողականության պատրաստակամություն հայկական պետականության կողմից՝ հանուն հարևան երկրի հետ փոխհարաբերությունների հաստատման:
Դա առնչվում է սոսկ միջպետական հարաբերություններին և չի կարող իր մեջ ներ առնել գործող հայկական իշխանությունների իրավասությունը գերիշխող համազգային բնույթի հարցերի քննարկում:
Արդեն իսկ հրապարակված հայ-թուրքական Արձանագրությունների նախագիծը միանշանակ վկայում են այնպիսի կետերի առկայության փաստը, ըստ որոնց՝ Հայաստանը պետք է կատարի Թուրքիայի կողմից առաջ քաշված նախապայմանները, անվերապահորեն ճանաչելով Ղարսի պայմանագիրը և իրավասության համաձայնություն տալով այն տեսակետներին, ըստ որոնց կասկածի տակ է դրվում Մեծ Եղերնի իրական փաստը:
Զուգահեռաբար՝ իշխանության պաշտոնական ներկայացուցիչները շարունակում են պնդել, իբր, դիվանագիտական հարաբերությունները առանց որևէ նախապայմանի են հաստատվելու:
Այստեղից՝ հետևություն.
ա) Հայաստանի իշխանությունները խախտել են իրենց իրավասության շրջանակները և ներ են խուժել համահայկական հարցերին առնչվող ոլորտ, որոնց լուծումը վեր է սոսկ Հայաստանի Հանրապետության պաշտոնական իշխանությունների բարոյական լիազորություններից:
բ) Հայաստանի իշխանությունների ներկայիս գործողությունները հակասում է իրենց իսկ կողմից պաշտոնապես հռչակած առանց նախապայմանների դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու սկզբունքին և միաժամանակ խորապես հակասում է Սահմանադրությանը և Հայաստանի Հանրապետության մի շարք այլ Օրենքների:
գ) Հայաստանի իշխանությունները ծայր անհարգալից են վերաբերվում հայ ժողովրդին, տալով նրան թյուր պատկերացում՝ շարունակելով ստել՝ վկայակոչելով իբր առանց նախապայմանի դիվանագիտական հարաբերություններ հաստատելու իրենց հետևողականության առկայությունը:
Հաշվի առնելով հայ ժողովրդի համար բախտորոշ արդի իրադաձությունների պատմական կարևորությունը՝ մենք մեր պարտքն ենք համարում հրապարակավ ասելու. ՈՉ թուրքական նախապայմանների իրականացմանը:
Միաժամանակ մենք արտահայտում ենք մեր վստահության բացակայությունը այն անձանց հանդեպ, ովքեր ձգտում են իրենց որոշումները իրագործել հասարակությանը խաբելու ճանապարհով:
Ո՜չ թուրքական նախապայմանների իրականացմանը կոչված Արձանագրություններին:
Համազգային կարևորություն ունեցող հարցերը չե՜ն կարող որոշում գտնել առանց համահայկական որոշման:
Պահանջում ենք Հայաստան-Սփյուրք չորրորդ համագումարի արտահերթ հրավիրում:
Մենք դիմում ենք հայ ինտերնետ ընկերակցությանն անդամակցող բոլորին, կոչ անելով շտապ քննարկել տվյալ Դիմումը և համաձայնության դեպքում ստորագրել, միաժամանակ տեղյակ պահելով մեզ այդ մասին, հետագա քայլերի դիմելու համար:
Խնդրում ենք սույն Դիմումը տարածել ձեզ հայտնի հայկական կազմակերպությունների հասցեներով:
Ռուսիո հայերի Միության ֆորումի մասնակիցներ.
Comment