Announcement

Collapse

Forum Rules (Everyone Must Read!!!)

1] What you CAN NOT post.

You agree, through your use of this service, that you will not use this forum to post any material which is:
- abusive
- vulgar
- hateful
- harassing
- personal attacks
- obscene

You also may not:
- post images that are too large (max is 500*500px)
- post any copyrighted material unless the copyright is owned by you or cited properly.
- post in UPPER CASE, which is considered yelling
- post messages which insult the Armenians, Armenian culture, traditions, etc
- post racist or other intentionally insensitive material that insults or attacks another culture (including Turks)

The Ankap thread is excluded from the strict rules because that place is more relaxed and you can vent and engage in light insults and humor. Notice it's not a blank ticket, but just a place to vent. If you go into the Ankap thread, you enter at your own risk of being clowned on.
What you PROBABLY SHOULD NOT post...
Do not post information that you will regret putting out in public. This site comes up on Google, is cached, and all of that, so be aware of that as you post. Do not ask the staff to go through and delete things that you regret making available on the web for all to see because we will not do it. Think before you post!


2] Use descriptive subject lines & research your post. This means use the SEARCH.

This reduces the chances of double-posting and it also makes it easier for people to see what they do/don't want to read. Using the search function will identify existing threads on the topic so we do not have multiple threads on the same topic.

3] Keep the focus.

Each forum has a focus on a certain topic. Questions outside the scope of a certain forum will either be moved to the appropriate forum, closed, or simply be deleted. Please post your topic in the most appropriate forum. Users that keep doing this will be warned, then banned.

4] Behave as you would in a public location.

This forum is no different than a public place. Behave yourself and act like a decent human being (i.e. be respectful). If you're unable to do so, you're not welcome here and will be made to leave.

5] Respect the authority of moderators/admins.

Public discussions of moderator/admin actions are not allowed on the forum. It is also prohibited to protest moderator actions in titles, avatars, and signatures. If you don't like something that a moderator did, PM or email the moderator and try your best to resolve the problem or difference in private.

6] Promotion of sites or products is not permitted.

Advertisements are not allowed in this venue. No blatant advertising or solicitations of or for business is prohibited.
This includes, but not limited to, personal resumes and links to products or
services with which the poster is affiliated, whether or not a fee is charged
for the product or service. Spamming, in which a user posts the same message repeatedly, is also prohibited.

7] We retain the right to remove any posts and/or Members for any reason, without prior notice.


- PLEASE READ -

Members are welcome to read posts and though we encourage your active participation in the forum, it is not required. If you do participate by posting, however, we expect that on the whole you contribute something to the forum. This means that the bulk of your posts should not be in "fun" threads (e.g. Ankap, Keep & Kill, This or That, etc.). Further, while occasionally it is appropriate to simply voice your agreement or approval, not all of your posts should be of this variety: "LOL Member213!" "I agree."
If it is evident that a member is simply posting for the sake of posting, they will be removed.


8] These Rules & Guidelines may be amended at any time. (last update September 17, 2009)

If you believe an individual is repeatedly breaking the rules, please report to admin/moderator.
See more
See less

Nagorno-Karabagh: Military Balance Between Armenia & Azerbaijan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagorno-Karabakh Defense Army









    Comment


    • Nagorno-Karabakh Defense Army







      Comment


      • Nagorno-Karabakh Defense Army









        Comment


        • Հայկական զինուժի սպառազինության ձեռքբերման առաջնահերթությունները. վերլուծություն

          Դեկտեմբեր 2, 2019 by Razm.info
          Այն բանից հետո, երբ հայտնի դարձավ, որ Ադրբեջանի ռազմական ծախսերը 2020 թվականին մոտ 20%-ով աճելու են, իսկ Հայաստանինը գրեթե նույնն են մնալու, քննադատության ալիք բարձրացավ կառավարության հասցեին։
          Այդ քննադատությունն անարձագանք չմնաց. իշխանությունները փորձեցին ցույց տալ, որ ռազմական անվտանգությունը շարունակում է մնալ առաջնահերթությունների ցանկում և որ այդ ոլորտում զգալի առաջընթաց կա։ Այսպես օրինակ՝ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը նոյեմբերին ֆրանսահայ համայնքի հետ հանդիպման ժամանակ հայտարարեց, որ «Հայաստանում վերջին 1.5 տարվա ընթացքում ձեռք է բերվել այնքան սպառազինություն, զենք-զինամթերք, որքան ձեռք չի բերվել տեսանելի ժամանակաշրջանում»։
          Վերջերս էլ «Հայկական ժամանակը», հղում անելով «Խաղաղության խնդիրների հետազոտման Ստոկհոլմյան ինստիտուտին» (SIPRI), սենսացիոն վերնագրով լուր էր հրապարակել․ «Հայաստանի պաշտպանական ոլորտի ծախսերը 2018-ին ամենաբարձրն են եղել Եվրոպայում. SIPRI»։ Իրականում խոսքը ՀՆԱ-ից անվտանգությանն ուղղվող ծախսերի տոկոսի մասին է, որը Հայաստանում ավանդաբար շատ բարձր է եղել։ Բացի այդ, Արցախ իր վերջին այցի ժամանակ էլ վարչապետն ասաց, որ «Բանակը բոլոր առաջնահերթությունների առաջնահերթությունն է»։
          Վերադառնանք վարչապետի Ֆրանսիայում արված հայտարարությանը և փորձենք այն հասկանալ։ Օրինակ՝ ի՞նչ է նշանակում «տեսանելի ժամանակաշրջան»։ Երբվանի՞ց հաշված։ Վերջիվերջո հենց Փաշինյանի իշխանությանն անմիջապես նախորդող ժամանակաշրջանում Հայաստանը շատ լուրջ ծավալով ռազմական գնումներ է կատարել ինչպես ռուսական վարկերի շրջանակում (ընդհանուր մոտ 300մլն դոլլար), այնպես էլ այլ միջոցների հաշվին, որոնցով ձեռք են բերվել, օրինակ՝ «Իսկանդեր-Է» հրթիռային համալիրները։ Ընդ որում՝ նախկին իշխանության օրոք կնքված այդ վարկային գործարքների մի մասի իրագործումը բաժին է ընկնում հենց Փաշինյանի իշխանության շրջանին, քանի որ խոսքը նոր սպառազինության մասին էր, որի արտադրությունը որոշակի ժամանակ է պահանջում։ Արդյո՞ք վարչապետը նկատի ունի նաև իրեն «ժառանգություն մնացած» այդ՝ ընթացքի մեջ գտնվող գործարքները, թե խոսքն իր իշխանության օրոք նոր կնքվածների մասին է։ Ցավոք՝ այս հարցի պատասխանը չունենք, իսկ բոլոր փորձերը հասկանալու, թե ինչ նկատի ուներ վարչապետը, օրինաչափորեն բախվելու են ռազմական և պետական գաղտնիքի մասին փաստարկին։
          Իհարկե, սպառազինության վերաբերյալ կանխավ անստուգելի հայտարարություններ անելը Նիկոլ Փաշինյանի նորամուծությունը չէ․ նմանատիպ հայտարարություններ նախորդ իշխանություններն էլ են արել և մինչև որոշակի սահման այդպիսի հայտարարություններն ընդունելի են, իսկ որոշ դեպքերում նաև արդարացված։ Մասնավորապես դրանք ադրբեջանցիների համար ավելացնում են այսպես կոչված «ռազմավարական անորոշությունը», երբ թշնամին չի կարող վստահ լինել, թե այդ հայտարարությունների տակ իրականում ինչ ծավալի մասին է խոսքը։
          Բայց քանի որ Փաշինյանի կառավարությանն առաջին իսկ օրվանից քննադատում են անվտանգության հարցերով և չափազանցություն չի լինի ասելը, որ հենց այս դեպքում կանխավ անստուգելի հայտարարությունները նաև քննադատների «բերանը փակելու» միջոց են։
          Իշխանություններն արդեն ցուցադրել են, որ բավականին հմուտ են ինքնագովազդի հարցում, ու կարելի է ենթադրել, որ այս հայտարարությունն էլ հերթական փիառ գործողության «հրետանային նախապատրաստություն է»։ Հիշեցնենք, որ առաջիկայում ակնկալվում է Սու-30ՍՄ կործանիչների մատակարարումը։ Տեղեկություններ կան նաև Տոռ-Մ2 և որոշ այլ զենիթահրթիռային համակարգերի գնման մասին։ Հանրությանը դրանք ներկայացնելով էլ ենթադրվում է երկարաժամկետ փակել անվտանգության թեմայով քննադատությունների թեման։
          Դժվար է կանխատեսել այս ենթադրվող փիառ-գործողության փաստացի արդյունքները, սակայն օբյեկտիվ իրականությունն այն է, որ այդ իսկապես անհրաժեշտ գնումներով մեր անվտանգության մարտահրավերները չեն վերանում։ Կրկնում ենք․ և՛ Սու-30ՍՄ կործանիչները, և՛ Տոռ-Մ2 զենիթահրթիռային համակարգերն անհրաժեշտ գնումներ են, բայց բավարար չեն։
          Ըստ էության Նիկոլ Փաշինյանը փաստացի առաջնորդվում է նախորդ իշխանության առաջնահերթությունով, այն է․ «բացառել լայնամասշտաբ, երկարատև պատերազմը»։ Դրան էին ուղղված նախկինում «Իսկանդերների», իսկ այժմ կործանիչների գնումները։ Ընդ որում՝ արձանագրենք, որ մենք առայժմ գնում ենք նվազագույն քանակով կործանիչներ․ ընդամենը 4 միավոր, մինչդեռ ավելի արդյունավետ օդուժ ունենալու համար մեզ առնվազն մեկ էսկադրիլիա, այսինքն՝ 12 ինքնաթիռ է անհրաժեշտ։ Անհրաժեշտ է նաև շատացնել «Իսկանդերների» քանակը․ ինչպես մարտական մեքենաների, այնպես էլ՝ հրթիռների։
          Միաժամանակ մարտավարական և օպերատիվ մակարդակներում՝ անմիջապես մարտադաշտում թշնամու հանդեպ անվիճելի գերակայության հասնելուն ուղղված շոշափելի (կամ ինչո՞ւ ոչ՝ հեղափոխական) քայլեր չեն կատարվում։ Հրետանու մոբիլության, ճշգրտության և հեռահարության բարձրացում, հրետանու կրակի կառավարման արդիականացմում, հակառակորդի զրահատեխնիկայի դեմ պայքարի ժամանակակից ու արդյունավետ միջոցների ձեռք բերում, մեր զրահատեխնիկայի պաշտպանվածության բարձրացում ևն… Սրանք փոքր մասն են այն անհրաժեշտ միջոցառումների, որոնք պիտի ձեռնարկվեն բուն մարտադաշտում առավելություն ապահովելու համար։
          Մինչդեռ ռազմական բյուջեն ավելացնելու և այս խնդիրների լուծման փոխարեն կառավարությունը կատարում է բազմաթիվ, մեղմ ասած, տարակուսելի ծախսեր։ Օրինակ՝ կառավարական առանձնատան լրացուցիչ վերանորոգման համար ծախսված 2 միլիոն դոլլարով կարելի էր գնել մոտ 1000 միավոր «Մետիս-Մ1» կամ մոտ 500 միավոր «Կոնկուրս-Մ» հակատանկային հրթիռ։ Վարչապետի ծառայողական նոր զրահապատ «Մերսեդեսների» փոխարեն նույն գնով կարող էին ձեռք բերվել նույն թվով 122մմ «Գվոզդիկա» ինքնագնաց հրետանային համակարգեր։
          Կամ մեկ այլ օրինակ։ Մեր հաշվարկներով 2018թ․ ընթացքում պետական ապարատում պարգևավճարների վրա ծախսվել է ընդհանուր առմամբ առնվազն 23 միլիոն դոլլար (ըստ ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի մոտ այդքան է կազմում 2018թ․ պետական սեկտորում միջին աշխատավարձի տատանումը դեկտեմբեր ամսին, երբ հիմնականում պարգևավճարները բաժանվում են)։ Դատելով 2019թ․ սկանդալային մի շարք իրադարձություններից, ինչպես օրինակ՝ աշխատավարձերի գաղտնի բարձրացումն էր, այս տարի ևս այդ ծախսերը քիչ չեն լինելու։ Մինչդեռ այդ 23 միլիոն դոլլարով հնարավոր կլիներ գնել 300-700 միավոր կառավարվող հրետանային արկ։ Հենց այդքան է գնահատվում կառավարվող արկերի այն նվազագույն քանակը, որն այսօր անհրաժեշտ է մեր հրետանուն։ Դրանց առկայությունն անգամ կարճատև՝ 2016թ․ Ապրիլյանի կարգի, պատերազմում հնարավորություն կտա ծանր և անընդունելի վնաս հասցնել մարտական գործողությունների թատերաբեմում թշնամու ռազմական կարևորագույն օբյեկտներին։
          Սակայն անգամ «ռազմավարական զսպման» կոնցեպցիայի շրջանակում բոլոր անհրաժեշտ քայլերը չէ, որ արվում են։ Այսպես օրինակ՝ Սու-30ՍՄ կործանիչների գնման հարցում առավել շատ մտահոգություն է առաջացնում այդ մեքենաների օդանավակայանում խոցվելու վտանգը՝ հաշվի առնելով Հայաստանի տարածքի փոքրությունն ու օդանավակայանների սակավությունը։ Փաստացի Հայաստանն այսօր ձեռք է բերում շատ թանկարժեք սպառազինություն, առանց դեռևս բավարար չափով զարգացնելու անհրաժեշտ նվազագույն ենթակառուցվածքը։ Խոսքն այստեղ լիարժեք, խոշոր ավիաբազաների կառուցման մասին չէ։ Դրա փոխարեն իմաստալից է ստեղծել փոքր աերոդրոմների ցանց, որոնցում կործանիչները կարող են վերալիցքավորվել ու նոր սպառազինություն վերցնել, վթարային վայրէջք կատարել ևն։ Ընդ որում՝ կարելի է այդ աերոդրոմների մի մասը քողարկել սովորական ճանապարհի անվան տակ, ինչն իհարկե, սահմանափակում է օրինակ՝ թռիչքուղու լայնությունը, բայց փոխարենը մեծացնում է ինքնաթիռները քողարկելու հնարավորությունը։ Այդպիսի ցանցը պատերազմին նախորդող սպառնալից շրջանում հնարավորություն կտա նաև ցրել մեր ռազմական ավիացիայի ուժերն այնպես, որ հնարավոր չլինի մեկ անսպասելի հարվածով ոչնչացնել մեր ինքնաթիռների մեծ մասը։ Մեր մոտավոր հաշվարկներով յուրաքանչյուր այդպիսի աերոդրոմի համար կպահանջվի մոտ 2մլն դոլլար։
          Այսպիսով, մեր կարծիքով կառավարությունը պիտի հրաժարվի անվտանգության հարցերում պիառ-գործողություններից և փոխարենը վերանայի առկա առաջնահերթություններն ի օգուտ սպառազինության, ռազմական պոտենցիալի ու ենթակառուցվածքների համակարգված, ծրագրային ու հավասարակշռված զարգացման։ Սա ենթադրում է ինչպես ռազմավարական զսպման սպառազինության («Իսկանդեր-Է», Սու-30ՍՄ) նոր խմբաքանակների, այնպես էլ մարտավարական և օպերատիվ մակարդակներում առավելություն ապահովող միջոցների ձեռք բերում։

          Comment


          • Աբսուրդի հասնող բյուրոկրատիան խոչընդոտում է ինովացիաների զարգացմանը. փորձագետ
            01.12.2019









            Ինովացիաները Ռազմարդյունաբերական համալիրի շարժիչ ուժն են, սակայն կարիք ունեն «հավելյալ ուժերի» աջակցության: Այդ մասին «Արդյունաբերական հեղափոխության ինովացիոն ուղի» 7-րդ բիզնես-ինովացիոն ֆորումի (BIF-2019) ժամանակ հայտարարել է Ռազմական արդյունաբերության պետական հանձնաժողովի նախագահ Ավետիք Քերոբյանը:
            Նրա խոսքով՝ խնդիրը կայանում է նրանում, որ ինովացիաների հասցեատերը պետք է հետաքրքրված դրանք ստեղծելու մեջ եւ պատրաստ լինի կիրառել դրանք: Բանակի համակարգում ինովացիաների ներդրումը բարդ գործընթաց է, քանի որ ինքը՝ համակարգը, շատ պահպանողական է: Զինված ուժերում գտնում են, որ պարտավոր են հետեւել եւ թարմացնել առկա համակարգը եւ կիրառել այն հնարավորինս երկար ժամանակ: Ինովացիաների դեպքում համակարգը կանգնած է երկընտրանքի առաջ՝ ինչ անել արդեն առկա սպառազինման հետ, որոնց վրա մեծ գումարներ են ծախսվել եւ որոնք կիրառելու համար վերապատրաստվել են մասնագետներ եւ այլն: «Պետք է ստեղծվեն նոր տեսակի սպառազինություններ, քանի որ նոր մոտեցումները ենթադրում են նոր սպառազինություններ, նոր մոտեցումներ եւ այլն»,-հայտարարել է Քերոբյանը: Նա ընդգծել է, որ հին մտածելակերպից ազատվելու եւ «հին մեթոդների» դեմ պայքարելու ձգտում ունենալու դեպքում բանակը ձեռք կբերի բոլորովին այլ իմիջ: Քերոբյանը համոզված է, որ ինովացիաների շնորհիվ կարելի է ձեւավորել հաղթանակած հայոց բանակի կերպարը:
            Masys Information Systems ընկերության հիմնադիր Արմեն Մանուկյանը մատնանշել է «աբսուրդի հասնող» բյուրոկրատիան: Նա նշել է, որ ռազմական ինժեներները զբաղվում են գրագրությամբ եւ հնարավորություն չունեն իրենց ուղիղ պարտականությունները կատարել: Նա նշել է համակարգում մեծաքանակ ստուգումների մասին, որոնց պատճառով պատասխանատու անձինք պարզապես խուսափում են ինովացիոն որոշումներ կայացնել: Նա ընդգծել է, որ պատերազմում հաղթելու համար անհրաժեշտ է հաղթանակ տանել նաեւ ներքին ճակատում:







            Comment


            • Originally posted by Vrej1915 View Post
              Այսպես օրինակ՝ Սու-30ՍՄ կործանիչների գնման հարցում առավել շատ մտահոգություն է առաջացնում այդ մեքենաների օդանավակայանում խոցվելու վտանգը՝ հաշվի առնելով Հայաստանի
              A new airport in Gyumri, a gift to the Russians with joint Armenians military airport.

              Comment


              • Originally posted by Vrej1915 View Post
                Օրինակ՝ կառավարական առանձնատան լրացուցիչ վերանորոգման համար ծախսված 2 միլիոն դոլլարով կարելի էր գնել մոտ 1000 միավոր «Մետիս-Մ1» կամ մոտ 500 միավոր «Կոնկուրս-Մ» հակատանկային հրթիռ ...
                I can't believe we do not have 1000 Մետիս-Մ1 yet. Every 1/2 km we should have one.

                Comment


                • Armenian Air Defense









                  Comment


                  • Armenian Air Defense








                    Comment


                    • Armenian Air Defense









                      Comment

                      Working...
                      X